Ο επικεφαλής της παράταξης «Μαζί Αλλάζουμε – Δυτική Ελλάδα», Κώστας Καρπέτας, θέτει στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας το ζήτημα της επισκευής και αναβάθμισης της επαρχιακής οδού Εμπεσού-Περδικακίου, στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας. Το θέμα θα συζητηθεί στην επερχόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2004, μετά από σχετική επερώτηση του κ. Καρπέτα προς τον Αντιπεριφερειάρχη Έργων και Υποδομών.

Όπως τονίζει ο κ. Καρπέτας στην επερώτησή του, παρόλο που η μελέτη για την παράκαμψη της επαρχιακής οδού Εμπεσού-Περδικακίου, μήκους 2,2 χλμ., έχει εγκριθεί, δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη για το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, το οποίο εκτείνεται σε πάνω από 13 χιλιόμετρα. Το οδόστρωμα παρουσιάζει σημαντικές φθορές και ρηγματώσεις, ενώ σε πολλά σημεία δεν υπάρχουν επαρκή μέτρα προστασίας από κατολισθήσεις, κυρίως κατά μήκος της απόκρημνης πλαγιάς του όρους «Μητσέλι», το οποίο φτάνει σε υψόμετρο 700 μέτρων.

Ο δρόμος αυτός είναι ζωτικής σημασίας, καθώς εξυπηρετεί τη μετακίνηση μαθητών που πηγαίνουν καθημερινά στο Γυμνάσιο και Λύκειο Εμπεσού, ενώ αποτελεί τη μοναδική σύνδεση της κοινότητας Περδικακίου με το Αστυνομικό Τμήμα Εμπεσού και το Κέντρο Υγείας Χαλκιοπούλου.

Ο κ. Καρπέτας ζητά να μάθει αν υπάρχουν ώριμες μελέτες για την πλήρη επισκευή και αναβάθμιση του επαρχιακού δρόμου Εμπεσού-Περδικακίου και ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να αναλάβει η περιφερειακή αρχή για την αντιμετώπιση αυτών των σοβαρών προβλημάτων που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών της οδού.

Το πλήρες κείμενο της επερώτησης Καρπέτα έχει ως εξής

«Σε σχετική ενημέρωση στο περιφερειακό συμβούλιο από τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη υποδομών, ανακοινώθηκε η έγκριση της σχετικής μελέτης που αφορά την παράκαμψη του επαρχιακού δρόμου Εμπεσού – Περδικακίου, συνολικής απόστασης 2,2 χλμ. Όμως τι γίνεται με το σύνολο του επαρχιακού δρόμου που συνδέει τις δύο κοινότητες μεταξύ τους και διανύει απόσταση που ξεπερνά σε μήκος τα 13 χιλιόμετρα; 

Το εν λόγω οδόστρωμα είναι έντονα καταπονημένο, γεμάτο ρηγματώσεις με την πάροδο των ετών και κατά μήκος και στα άκρα του οδοστρώματος. 

Η ασφάλεια από τυχόν κατολισθήσεις κρίνεται ελλιπέστατη λόγω των φθαρμένων αλλά και ανύπαρκτων προστατευτικών τοιχίων, σε μια διαδρομή όπου στο μεγαλύτερο κομμάτι της διέρχεται από απόκρημνη πλαγιά του όρους «Μητσέλι» και υψομετρικά αγγίζει τα 700μ.

Η διαγράμμιση της οδού κρίνεται προβληματική, ενώ τα κιγκλιδώματα ασφαλείας προσφέρουν μηδενική προστασία παρεκτροπής διότι είτε έχουν αλλοιωθεί είτε καταστραφεί ολοσχερώς. 

Η κάθετη δε σήμανση (πινακίδες) κρίνεται περιορισμένη αν αναλογιστούμε τον μεγάλο αριθμό στροφών, τη στενότητα του οδοστρώματος και τη δυσκολία προσπέρασης προπορευόμενου οχήματος.

Κατά τους χειμερινούς μήνες ενέχει ο κίνδυνος της διάβρωσης του εδάφους λόγω της συσσώρευσης υδάτων σε ασταθή – κοίλα σημεία του οδοστρώματος. 

Σημειωτέων ότι, τις καθημερινές, μαθητές και μαθήτριες των τοπικών κοινοτήτων Περδικακίου και Βρουβιανών μεταφέρονται διαμέσου της επαρχιακής αυτής οδού μέσω λεωφορείου στο ημερήσιο Γυμνάσιο – Λύκειου Εμπεσού. Παράλληλα, αποτελεί τη μοναδική σύνδεση για την τοπική κοινότητα Περδικακίου με το κοντινότερο Αστυνομικό Τμήμα(Εμπεσού) και Κέντρο Υγείας(Χαλκιοπούλου).

ΕΠΕΡΩΤΑΣΘΕ

Υπάρχουν ώριμες μελέτες για την επισκευή και αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Εμπεσού-Περδικακίου;

Τι πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναλάβετε ως περιφερειακή αρχή διότι η υφιστάμενη κατάσταση εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την ασφάλεια των κινουμένων επί της οδού.»