Είναι πλέον αποδεκτό, σε ολοένα και περισσότερους, μιας και το έχουμε αναδείξει πολλές φορές, ότι η Δημοτική αρχή της Πάτρας όπως λέει και ο λαός “βάζει το κάρο μπροστά από τα άλογο”.
Πρόσφατο παράδειγμα που το βιώνουν καθημερινά οι Πατρινοί, είναι ο τρόπος που γίνονται τα έργα και τα προβλήματα που δημιουργούν. Χωρίς διαβούλευση, χωρίς επικαιροποιημένη μελέτη, χωρίς πλήρη σχεδιασμό. Έτσι στο τέλος, οι καθυστερήσεις και η στασιμότητα που ως αποτέλεσμα προκύπτει, δημιουργούν έντονα προβλήματα στους πολίτες, στους εμπόρους, στους επαγγελματίες.
Οι ελπίδες των επιχειρήσεων για κάποιες οικονομικές ανάσες την περίοδο των γιορτών, πέφτουν στο κενό εξαιτίας της προχειρότητας που αντιμετωπίζει μέχρι σήμερα τα έργα ο δήμος.
Πλέον των δέκα ετών υποτίθεται ότι συζητά η δημοτική αρχή τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την περιβόητη “αντιδρόμηση” των Κανακάρη-Κορίνθου, αλλά και το “δίκτυο” πεζόδρομων.
Εκατοντάδες ώρες χάθηκαν να συζητά το Δημοτικό συμβούλιο, οι Δημοτικές Επιτροπές, τόνοι μελάνι γράφτηκαν, ώρες ατέλειωτες συζητήσεων επί συζητήσεων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να καταλήξουμε στο τέλος ότι κακώς συζητούσε το Δημοτικό συμβούλιο και δεν ήταν μέσα στην αρμοδιότητά του η Κορίνθου…αναζητώντας εκ νέου τη λύση του “Γόρδιου δεσμού”.
Αντί λοιπόν να ξεκινάμε με την εφαρμογή του κεντρικού σχεδιασμού (εφόσον είμαστε πεπεισμένοι ότι αποτελεί στρατηγική απόφαση), την αντιδρόμηση και στη συνέχεια να προχωρήσουμε σει επιμέρους αλλαγές, πεζοδρομήσεις και παρεμβάσεις του ιστορικού κέντρου, εμείς ξεκινάμε ανάποδα δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Είμαστε η πόλη που ενώ έχουμε τρία περιφερειακά πάρκινγκ, δεν τα συνδέουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς (mini bus), η πόλη που τα λεωφορεία “φυσαρμόνικες” τη διατρέχουν οριζόντια και κάθετα, όπου υπάρχουν στενότεροι οδοί) ενώ παγκόσμια συγκοινωνιολόγοι μιλούν ότι πρέπει να κινούνται σε ένα κεντρικό ευθύγραμμο δρομολόγιο, προκειμένου να μην ανακόπτουν την κίνηση τους, η πόλη που κατασκευάζει έναν δρόμο (διάνοιξη Κανακάρη) και στη συνέχεια διαπιστώνει ότι η κατασκευή αυτού του δρόμου δεν εξυπηρετεί τα λεωφορεία, ενώ η στενότητά του δεν εξασφαλίζει ομαλή διέξοδο σε ακραίες συνθήκες. (έκτακτες καταστάσεις, ταυτόχρονη κίνηση οχημάτων άμεσης επέμβασης κ.ο.κ.)…
Προσπαθεί απεγνωσμένα η δημοτική αρχή να βρει δικαιολογίες για την όλη κατάσταση. Τελευταία ακούσαμε να ψελλίζει ότι θα αναζητήσει χρηματοδότηση για να πάρει λεωφορεία για να δημιουργήσει δημοτική συγκοινωνία… Ευτυχώς ξύπνησαν από το λήθαργο. Ήδη με πρόσκληση του Υπουργείου Εσωτερικών από το 2020 υπήρχε πρόγραμμα για τη χρηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση στους Δήμους με το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης (επισυνάπτεται και η σχετική πρόσκληση, αλλά και ανακοίνωση από την ΚΕΔΕ).
Χρηματοδοτούνταν δηλαδή Δήμοι προκειμένου να προμηθευτούν και ηλεκτρικά λεωφορεία για δημοτική συγκοινωνία!!.
Δέκα λεωφορεία και μηχανήματα προμηθεύεται ο δήμος Αμαρουσίου, 5 λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας το Περιστέρι φιλικά στους πολίτες και στα ΑΜΕΑ.
Ο κατάλογος φυσικά συμπεριλαμβάνει και πολλούς άλλους δήμους.
https://maroussi.gr/wp-content/uploads/2024/05/17-%CE%94%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%97%CE%A1%CE%A5%CE%9E%CE%97-%CE%9A%CE%97%CE%9C%CE%94%CE%97%CE%A3.pdf
https://paiania.gov.gr/enimerwsi2/dimos-paianias-paradothikan-ta-ypersygxrona-ilektrika-lewforeia-gia-ti-dimotiki-sygkoinwnia.html
https://www.athenstransport.com/2023/01/ilektrika-leoforeia-elliniko/
https://troxoikaitir.gr/article/paradothikan-ston-dimo-peristerioy-5-kainoyrgia-ilektrika-leoforeia-byd
Ερωτάται η Δημοτική αρχή γιατί δεν συμμετείχε στο πρόγραμμα από το 2020, έτσι ώστε αυτή τη στιγμή να έχει ήδη τα ηλεκτρικά λεωφορεία για να μπορεί να συνδέσει τουλάχιστον τα τρία πάρκινγκ που θα ανακούφιζαν το Ιστορικό κέντρο από χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα;
Επιπλέον θα έδινε την ευκαιρία να ανακουφίσει οικονομικά ευάλωτες ομάδες συμπολιτών μας, προσφέροντας έως και μηδενικό εισιτήριο (φοιτητές, σπουδαστές 2ης ευκαιρίας κ.α) όπως κάνουν τόσοι άλλοι δήμοι σε όλη τη χώρα, φροντίζοντας πρωτίστως να μειώσουμε σαν πόλη το ενεργειακό αποτύπωμα με τον περιορισμό των θερμικών μεταφορικών μέσων.
Ας αφήσει επιτέλους η δημοτική αρχή τα αναθέματα και τις κατάρες. Δεν παράγουν αποτέλεσμα. Καλομελετημένα σχέδια θέλουμε προκειμένου να ασκείται πολιτική χρήσιμη και ωφέλιμη για τους πολίτες.