Για τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιήθηκαν από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και για εκείνα που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν άμεσα, με έμφαση στην Πατρών-Πύργου, μίλησε στην ολομέλεια της Βουλής η τ. Υφυπουργός Μεταφορών, Βουλευτής Αχαΐας με τη ΝΔ, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Κατά διάρκεια της ομιλίας της, επί του νομοσχεδίου για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, τόνισε μεταξύ άλλων ότι, οι σύγχρονοι οδικοί άξονες δεν είναι απλώς δρόμοι, αλλά συνδέονται με την οικονομία, την κοινωνία, και το μέλλον, ενώ η αναβάθμιση του οδικού δικτύου αποτελεί μέρος μιας συνεκτικής και στοχευμένης πολιτικής για την ανάταξης της Ελλάδας.
Αναφερόμενη, δε, στην Πατρών-Πύργου είπε ότι το έργο αυτό είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της συνολικής στρατηγικής της Κυβέρνησης και δήλωσε περήφανη για την πρόοδο των εργασιών, οι οποίες έχουν φτάσει ήδη στο 58%. «Ήταν μια δέσμευση ότι οι πολίτες της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας θα έχουν την υποδομή που τους αξίζει, ότι θα ζουν σε μια περιοχή που δεν υπολείπεται, αλλά πρωταγωνιστεί και αυτό γίνεται πράξη. Δημιουργείται μια πύλη για την ανάπτυξη και δίνεται νέα πνοή στον τόπο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά η κ. Αλεξοπούλου.
Ακολουθεί η ομιλία της Χριστίνας Αλεξοπούλου:
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε ένα νομοσχέδιο ιδιαίτερης σημασίας που αντανακλά την στρατηγική κατεύθυνση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για την ανάπτυξη των υποδομών της χώρας. Αυτόν τον σχεδιασμό υλοποιήσαμε από την πρώτη στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε εξαιρετική συνεργασία με την πολιτική ηγεσία, τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον Υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, κατά τη διάρκεια της θητείας μου στον τομέα των Μεταφορών. Η Αττική Οδός, η νέα Πατρών-Πύργου -που υλοποιείται τάχιστα- και οι υπόλοιποι σύγχρονοι οδικοί άξονες, δεν είναι απλώς δρόμοι, αλλά συνδέονται με την οικονομία, την κοινωνία και το μέλλον.
Σήμερα, η Αττική Οδός καλείται να προσαρμοστεί στις ανάγκες του μέλλοντος, με μια νέα σύμβαση που θα διασφαλίζει τη λειτουργικότητα, τη συντήρηση και την αναβάθμιση αυτού του σημαντικού αυτοκινητόδρομου. Η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν είναι αποσπασματική, αλλά αποτελεί μέρος μιας συνεκτικής και στοχευμένης πολιτικής για την ανάταξης της Ελλάδας.
Ας δούμε το ευρύτερο πλαίσιο. Η Κυβέρνησή της ΝΔ έχει αναλάβει το δύσκολο αλλά αναγκαίο έργο της υλοποίησης μεγάλων και απαιτητικών έργων. Από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης μέχρι τον Ε65 και από την Ιόνια Οδό μέχρι τον οδικό άξονα Πατρών-Πύργου, τα έργα αυτά δεν είναι μόνο τεχνικά εγχειρήματα. Είναι το σύμβολο μιας Ελλάδας που προχωρά μπροστά, που επενδύει στις μεταφορές και στην ποιότητα ζωής των πολιτών της.
Επιπρόσθετα, ο σχεδιασμός για τις υποδομές δεν είναι απλώς ένας στόχος για τη βελτίωση των μετακινήσεων. Είναι συνυφασμένος με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την κοινωνική συνοχή. Η κατασκευή νέων οδικών δικτύων δημιουργεί άμεσα νέες θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα -σε τεχνικές εταιρείες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και αυτό ως μηχανικός το γνωρίζω πολύ καλά- ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει τη μετακίνηση αγαθών και υπηρεσιών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα έργα υποδομής, όπως οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, είναι ένα από τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται και η κοινωνική ανάπτυξη και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω τη σημασία της οδικής ασφάλειας που προσφέρουν. Με κάθε νέο χιλιόμετρο οδικού δικτύου που παραδίδεται, ενισχύεται η οδική ασφάλεια των πολιτών, ενώ είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι έχουν μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα.
Σκεφτείτε κάθε οικογένεια που έχει χάσει αγαπημένο της πρόσωπο σε ένα επικίνδυνο τμήμα δρόμου. Κάθε νέο άνθρωπο που θέλει να φτάσει στο σπίτι του και να δει τους δικούς του. Κάθε επαγγελματία οδηγό που περνά ώρες στους δρόμους. Για αυτούς τους ανθρώπους, η οδική ασφάλεια είναι το μεγαλύτερο αγαθό.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προσέγγισης είναι η Πατρών-Πύργου που οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας περίμεναν για χρόνια και είμαι περήφανη που σήμερα μπορούμε να πούμε ότι οι εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς. Με το έργο να έχει φτάσει ήδη στο 58%, βλέπουμε την υλοποίηση μιας υπόσχεσης που δόθηκε στους πολίτες της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας. Ήταν μια δέσμευση ότι θα έχουν την υποδομή που τους αξίζει, ότι θα ζουν σε μια περιοχή που δεν υπολείπεται, αλλά πρωταγωνιστεί. Και αυτό γίνεται πράξη. Δημιουργείται μια πύλη για την ανάπτυξη και δίνεται νέα πνοή στον τόπο.
Φτάνω τώρα στο ζήτημα των παραχωρήσεων. Η απάντηση στο γιατί είναι απλή: Γίνεται, πολλές φορές, για να διασφαλίζεται η συντήρηση και η σωστή λειτουργία αυτών των υποδομών, για να υπάρχουν δρόμοι που είναι προσβάσιμοι σε όλους. Η νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού δεν είναι μια διοικητική πράξη. Είναι μια ανανέωση της δέσμευσής ότι η θα παραμείνει ένας σύγχρονος δρόμος που θα εξυπηρετεί τις συνολικές ανάγκες. Άλλωστε, με τη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα δημιουργήθηκαν αυτοκινητόδρομοι που προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και που επιτρέπουν στην οικονομία να κινηθεί με ταχύτητα και ασφάλεια.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η συζήτηση για τις υποδομές είναι μια συζήτηση για το αύριο. Είναι μια συζήτηση για το πώς θέλουμε να είναι η Ελλάδα τις επόμενες δεκαετίες. Και η απάντηση είναι ξεκάθαρη: θέλουμε μια Ελλάδα σύγχρονη, ασφαλή, με υποδομές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών και που στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη. Συνεχίζουμε, λοιπόν, με αποφασιστικότητα το έργο μας, με στόχο να προχωρήσουμε σε μια νέα γενιά μεγάλων έργων υποδομής με προτεραιοποίηση και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Άλλωστε, η οικονομία μας ανακάμπτει δυναμικά και αυτό το βλέπουμε σε όλους τους βασικούς δείκτες: στην αύξηση των επενδύσεων, στη μείωση της ανεργίας και στη συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Η Ελλάδα δεν είναι πλέον μια χώρα που αναζητεί λύσεις κρίσης, αλλά μια χώρα που οδηγεί τον δρόμο της ανάπτυξης. Αυτή η προοπτική δεν είναι τυχαία, είναι αποτέλεσμα μιας συγκροτημένης πολιτικής, που θέτει τον πολίτη στο κέντρο και επιδιώκει την οικονομική ευημερία με σταθερά βήματα και που επίκεντρο έχει –και- τις υποδομές.
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω λίγα λόγια με αφορμή την αυριανή ημέρα, την 4η Οκτωβρίου. Μία ημέρα ορόσημο για τη χώρα. Με περηφάνια και σεβασμό στο παρελθόν μας, που είναι ο οδηγός του μέλλοντος, γιορτάζουμε φέτος τη συμπλήρωση 50 ετών από την ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας, του κόμματος που σφράγισε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας, υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή της και Εθνάρχη, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Της παράταξης που σήκωσε στους ώμους της την ανασυγκρότηση της Ελλάδας.
Φτάνοντας στο σήμερα, η Νέα Δημοκρατία με τον Πρόεδρό μας και Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, συνεχίζει οδηγεί τη χώρα μπροστά, με συνέπεια, σταθερότητα και όραμα. Αντιμετωπίζοντας επιτυχώς προκλήσεις, κατευθύνεται στην αναπτυξιακή πορεία που θα ωφελήσει τις επόμενες γενιές. Μακριά από τον λαϊκισμό που ευδοκιμεί στα άκρα, παραμένει πιστή στις αξίες της, με σεβασμό στον κοινοβουλευτισμό και στους θεσμούς. Η πορεία της, εγγυάται ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι ένας αξιόπιστος εταίρος στην Ευρώπη και στον κόσμο και ταυτόχρονα ένας δυνατός υποστηρικτής των δικαιωμάτων όλων των πολιτών.