Σύλλογος Γον. & Κηδ. Καλαβρύτων Καλαβρύτων – Επείγουσα επιστολή συγχώνευσης 2ας Δημοτικού Σχολείου Καλαβρύτων.

0
106

Επιστολή προς τo Υπουργείο Παιδείας, τη Γενική Δ/νση Σπουδών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή Δ/νση Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας απέστειλε ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δημοτικού και νηπιαγωγείου Καλαβρύτων .

Η επιστολή αναφέρει:

Προς: 

To Υπουργείο Παιδείας, τη Γενική Δ/νση Σπουδών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή  Δ/νση Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας 

Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι, 

Αφορμή για την σύνταξη της επιστολής μας είναι η συνένωση των δύο τμημάτων της Β’ τάξης του  Δημοτικού Σχολείου Καλαβρύτων “Αγλαΐα Κοντή – Ελένη Χάμψα” βάσει του άρθρου 50 του  ν.4962/2020.

Η διαδικασία ενεργοποιήθηκε αυτόματα, με την έναρξη των μαθημάτων. Από πέρυσι, ο  ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα έχει οριστεί σε 15 και “πέσαμε” κάτω από αυτόν. Η νέα  ενιαία τάξη έχει πλέον 22 μαθήτριες και μαθητές – που (υποτίθεται ότι) είναι κάτω από το  ανώτατο όριο των 25 που επιτρέπει ο νόμος.

Το αριθμητικό όριο των 15 μαθητών και το μέγιστο των 25 είναι τα μόνα κριτήρια που φαίνεται  να ενδιαφέρουν τον νόμο για μια τέτοια αλλαγή, σε ένα σχολείο που λειτουργεί με τμήματα όχι  πάνω από 15 μαθητών/μαθητριών.

Στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε και κάποιους άλλους αριθμούς:

  • Τέσσερα από τα παιδιά μας παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, με απόφαση απο το Κ.Ε.ΣΥ. Ακόμα τρία παιδιά παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί η εδώ αξιολόγησή τους και εκκρεμεί αυτή από το Κ.Ε.Σ.Υ και αναμένεται ακόμα ένα παιδί με διάγνωση  να κάνει μεταγραφή. Και όλα αυτά ΧΩΡΙΣ δάσκαλο ειδικής αγωγής να παρέχει υπηρεσίες στο  σχολείο μας. Δυστυχώς, η πανδημία και άλλοι παράγοντες (που δεν έχει νόημα να αναφερθούν  εδώ) έχουν αναβάλει τη διαδικασία για έναν ολόκληρο χρόνο. Η καθυστέρηση της διάγνωσης  φυσικά δεν σημαίνει ότι οι ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες τους δεν υφίστανται κιόλας. Όπως  αντιλαμβάνεστε, αυτές είναι ακόμα δυσκολότερο να καλυφθούν στο νέο, πολυπληθές τμήμα.
  • Αρκετά από τα παιδιά μας δεν έχουν την ελληνική ως μητρική τους γλώσσα. Δε βλέπουμε πώς μία πολυμελής τάξη θα βοηθήσει αυτά τα παιδιά στην προσπάθεια να κατακτήσουν τη γλωσσική επάρκεια πριν κατακτήσουν τη γνώση.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ «ΑΓΛΑΪΑ ΚΟΝΤΗ- ΕΛΕΝΗ ΧΑΜΨΑ»  & ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ  

sgkalavriton@yahoo.com

Για την συγκεκριμένη τάξη, υπέβαλε αίτημα περί μη συγχώνευσης η Διεύθυνση του σχολείου.  Όπως πληροφορηθήκαμε, αυτό έγινε δεκτό από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης αλλά απερρίφθη  από την υπεύθυνη ειδικής αγωγής.

Ο νόμος φαίνεται ότι δίνει σημασία μόνο στους αριθμούς.

Για εμάς, όμως, σημασία έχουν τα παιδιά μας και η εκπαίδευσή τους.

Κλείνοντας, καθώς μαζί με πολλούς γονείς στην χώρα οφείλουμε να προσαρμοστούμε στη νέα  κατάσταση, αναρωτιόμαστε: ποια παιδαγωγική ανάγκη οδηγεί στην συνένωση σχολικών  τμημάτων και πώς αυτό θα βελτιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία;

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τούτος είναι ο κοινός μας στόχος και ο λόγος ύπαρξης των Διευθύνσεων  και του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας.

Θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα τις απαντήσεις σας επί του θέματος. Ευελπιστούμε στην επανεξέταση  του ζητήματος και στην αναστολή εφαρμογής της συγχώνευσης.

Με εκτίμηση,

Οι γονείς της Δευτέρας τάξης & O Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Καλαβρύτων