Μόδα και αθλητισμός βαδίζουν χέρι με χέρι κατά μήκος του Σηκουάνα ενόψει των Αγώνων «Παρίσι 2024».
Τους τελευταίους μήνες, τα μάτια όλου του κόσμου είναι στραμμένα στη Γαλλία: Οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες πλησιάζουν, οι τουρίστες ετοιμάζουν βαλίτσες για το Παρίσι και οι αθλητές πραγματοποιούν τις τελευταίες τους προπονήσεις πριν την τελετή έναρξης των αγώνων, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 26 Ιουλίου. Όσο οι Γάλλοι προσπαθούν να διατηρήσουν καθαρό τον Σηκουάνα, ώστε όλα να είναι έτοιμα για το αθλητικό γεγονός της χρονιάς, τα fashion brands ξεδιπλώνουν τις καμπάνιες τους με αφορμή τους Αγώνες και τραβούν το ενδιαφέρον όσων αγαπούν τη μόδα, ακόμα κι αν ο αθλητισμός βρίσκεται πολύ χαμηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων τους.
Εκατό χρόνια μετά, οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιστρέφουν στην Πόλη του Φωτός και η στενή σύνδεσή τους με τη μόδα μοιάζει νομοτελειακή. Πώς γίνεται να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο γεγονός σε μία από τις παγκόσμιες πρωτεύουσες του στιλ και αυτό να μην επηρεάσει καθόλου τα τεκταινόμενα; Βρισκόμαστε λοιπόν ενόψει των πιο μοδάτων Ολυμπιακών Αγώνων που έγιναν ποτέ, και όλα ξεκίνησαν από την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τον περασμένο χειμώνα.
Για την ακρίβεια, όλα ξεκίνησαν από τη στιγμή που τα αθλητικά ρούχα έπαψαν να εξαντλούνται σε φαρδιά, αδιάφορα φούτερ και slouchy παντελόνια και αντικαταστάθηκαν από σχέδια που μπορούσαν να φορεθούν και εκτός γηπέδου/ τερέν. Αλλά ας επιστρέψουμε για την ώρα στην Εβδομάδα Μόδας, τις πασαρέλες της οποίας παρακολούθησαν διάσημοι αθλητές όπως o Noah Lyles. Πλέον οι επαγγελματίες αθλητές, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις διαθέτουν αξιοπρόσεκτο προσωπικό στιλ, προσκαλούνται από τους μεγάλους Οίκους μόδας για να παραβρεθούν στα σημαντικά events τους και να διαδώσουν στο κοινό τις εμπειρίες τους. To influencer marketing δεν θα μπορούσε να μην έχει αξιοποιήσει και τα συγκεκριμένα πρόσωπα, που διαθέτουν εκατομμύρια ακολούθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πλέον, δίπλα σε brand ambassadors από το χώρο της υποκριτικής και της μουσικής, εμφανίζονται γνωστοί αθλητές, στα πρόσωπα των οποίων συνδυάζεται η αληθινή διάσταση του αθλητισμού με την ιδεατή, που περιλαμβάνει περισσότερο glamour και λιγότερο ιδρώτα. Μόνο ο Οίκος Dior παρουσίασε πριν λίγους μήνες 15 αθλήτριες ambassadors, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγεται και η Elaine Thompson-Herah, δηλαδή η ταχύτερη μέχρι σήμερα γυναίκα στον πλανήτη, καθώς και η Γαλλίδα judoka Clarisse Agbegnenou. Διάσημα brand ρολογιών έχουν επίσης κλείσει σημαντικές συνεργασίες με χρυσούς αθλητές, ενώ όλοι οι μεγάλοι σχεδιαστές αθλητικών ειδών έχουν μπει στο παιχνίδι της δημιουργίας επίσημων εθνικών στολών.
Τελετή έναρξης, όπως πασαρέλα
Οι Ιταλοί θα φορέσουν τα ρούχα μιας κολεξιόν που σχεδιάστηκε από τον εθνικό θησαυρό της χώρας, Giorgio Armani, ενώ οι Αμερικανοί ανταπαντούν με μια preppy συλλογή δια χειρός Ralph Lauren.
O Οίκος Berluti, που ανήκει στην LVMH, ανέλαβε να σχεδιάσει τις στολές των Γάλλων, ενώ οι Σουηδοί αποφάσισαν να ποντάρουν στις πιο χαλαρές γραμμές του brand Uniqlo. Asics, lululemon και North Face είναι μερικά ακόμα brand που θα συναγωνιστούν για το μεγάλο, άτυπο βραβείο στυλ της φετινής Τελετής Έναρξης – το οποίο, βέβαια, ίσως να έχει κερδίσει ήδη το σχεδιαστικό δίδυμο Michel & Amazonka από τη Μογγολία.
Σε αυτό το παιχνίδι έχουν μπει, όπως ήταν αναμενόμενο, και brand κοσμημάτων, όπως η Swarovski, που ανέλαβε να διακοσμήσει με 47 χιλιάδες κρυστάλλους κάθε κοστούμι της Εθνικής Ομάδας Ρυθμικής Γυμναστικής των ΗΠΑ. Το αποτέλεσμα είναι, για μια ακόμα φορά, εντυπωσιακό, όπως ταιριάζει σε ένα εξίσου εντυπωσιακό άθλημα.
Με αυτά τα δεδομένα, η Τελετή Έναρξης θα θυμίζει εν μέρει πασαρέλα, κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο την ανυπομονησία μας για την 26η Ιουλίου.
Η παρουσία της μόδας στα αθλήματα εξασφαλίζεται και μέσα από τις επιμέρους ενέργειες της LVMH, που αποτελεί βασικό χορηγό των αγώνων. Οι εθελοντές που θα κρατούν τα – σχεδιασμένα από τον Οίκο Chaumet – μετάλλια στις τελετές απονομής θα φορούν στολές Louis Vuitton. Στον ίδιο Οίκο ανήκουν και τα σχέδια των ειδικών δίσκων μεταφοράς των μεταλλίων. Οι Γάλλοι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων στοχεύουν στη δημιουργία μιας πρωτόγνωρης εμπειρίας, ακόμα και για εμάς που θα παρακολουθήσουμε τα αθλήματα από το σαλόνι μας, καθιστώντας το στιλ αναπόσπαστο κομμάτι της διοργάνωσης.
Υπάρχει, άραγε, περίπτωση να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μας η φόρμα, η εικόνα, το σύνολο των εξωτερικών χαρακτηριστικών μιας εμφάνισης, σε βάρος ενός νέου αθλητικού ρεκόρ ή μιας σημαντικής νίκης; Μάλλον όχι, κι εδώ αναμένεται να αποδειχτεί για ακόμα μια φορά η πραγματική δύναμη της μόδας, ως αξία που μπορεί να προσαρμόζεται στις περιστάσεις και να πλαισιώνει ιδανικά κάθε διοργάνωση.
Πηγή: marieclaire.gr