ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΑΧΑΙΑΣ – ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

0
42

Απογοήτευση, δικαιολογημένη οργή καθώς και πλείστα ερωτηματικά προκαλεί στους πολίτες  της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής η είδηση, δια στόματος του κ  Υπουργού υποδομών, της εκ νέου απόρριψης της χρηματοδότησης, του τμήματος Ρίο -Πάτρα της  Νέας Σιδηροδρομικής   Υψηλών  Ταχυτήτων (ΝΣΓΥΤ).

Αξίζει να θυμίσουμε στον κ. Υπουργό ότι και πριν 150 περίπου  χρόνια ο οραματιστής Χαρίλαος Τρικούπης, παρά τις ασύγκριτα μεγαλύτερες από σήμερα οικονομικές δυσκολίες και τα περιορισμένα, τότε, τεχνικά μέσα κατάφερε και κατασκεύασε μεγάλα εμβληματικά τεχνικά έργα που αποτέλεσαν τους βασικούς  μοχλούς της  οικονομικής ανάκαμψης  και της εξόδου της χώρας από την κρίση, όπως  η διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, κορυφαίο αναπτυξιακό έργο. Μέσα σε μια δεκαετία (1882-1892) κατασκευάστηκαν 900 ολόκληρα Χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου με τα ελάχιστα τεχνικά εργαλεία και μέσα της εποχής. Σήμερα, παρά την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας και έχοντας στη διάθεση μας τα  πιο εξελιγμένα τεχνικά  μέσα, η κυβέρνηση αδυνατεί(;) να  ανακατασκευάσει το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, 130 μόλις χιλιομέτρων!!!

Στερώντας την πόλη  από ένα πολύτιμο αναπτυξιακό εργαλείο που τόσο έχει ανάγκη, αφήνοντας μετέωρο το σχέδιο της υπογειοποίησης (το οποίο η Κυβέρνηση έχει κάνει αποδεκτό – έστω από την οδό Κανελλοπούλου)  και οδηγώντας το, μέχρι χθες, τρίτο λιμάνι της Χώρας στην απαξίωση και  την παρακμή.

Η δημοτική αρχή έχει τις δικές της τεράστιες πολιτικές ευθύνες. Γιατί με την στάση της και καθώς δεν πιέζει ουσιαστικά την Κυβέρνηση, παρέχει άλλοθι στην κεντρική διοίκηση για την απουσία πολιτικής βούλησης να κατασκευάσει  το έργο. 

Η βασική, ωστόσο, ευθύνη βαρύνει την Κυβέρνηση, γιατί ενδιαφέρεται μονόπλευρα, εμμονικά και σχεδόν αποκλειστικά για την ανάπτυξη των οδικών αξόνων εις βάρος του σιδηροδρόμου. Εις βάρος του  πλέον ασφαλούς, οικονομικού, φιλοπεριβαλλοντικού και φιλολαϊκού μέσου μετακίνησης και  χερσαίας μεταφοράς.

Η στάση του Υπουργείου Υποδομών και της κυβέρνησης εγείρει πλήθος ερωτηματικών:

  • Που πήγαν οι διαβεβαιώσεις του κ. Πρωθυπουργού, στην προεκλογική του ομιλία προ των εκλογών του 2023, ότι θα χειριστεί προσωπικά το θέμα και εγγυάται ότι θα έχει ευτυχή κατάληξη  η χρηματοδότηση  του έργου;
  • Ποιο, ακριβώς, το τεχνικό αντικείμενο του έργου που στάλθηκε στην αρμόδια Ευρωπαϊκή επιτροπή;
  • Γιατί  κατατέθηκε ως αυτοτελές έργο το μικρό τμήμα 10,2 χιλιομέτρων και δεν εντάχθηκε  στο ευρύτερο ενιαίο  έργο  που παραμένει ανεκτέλεστο ή σε ακόμη μεγαλύτερο πακέτο που να περιλαμβάνει και το εμπορευματικό κρηπίδωμα του λιμένα, ώστε να βελτιωθούν οι παράμετροι ικανοποίησης της σχέσης κόστους-οφέλους καθώς  και τα δύο αποτελούν υποέργα του  άξονα Med-East του Κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου;
  • Γιατί δεν αναζητήθηκαν άλλα  Ευρωπαϊκά προγράμματα του ταμείου συνοχής για πιθανή χρηματοδότηση;

Ο λαός της Αχαΐας και όχι μόνο, περιμένει απαντήσεις. Θα τις έχει;

ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ 

Αχαΐας