Το ενδεχόμενο δημιουργίας δεύτερου εργοστασίου παραγωγής αναψυκτικών στην Τρίπολη – εκτός της Αχαΐας όπου ήδη δραστηριοποιείται – εφόσον ξεκινήσει δεύτερος κύκλος αναπτυξιακών σχεδίων μέσω του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, εξετάζει η ελληνική βιομηχανία αναψυκτικών, Λουξ, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Πλάτων Μαρλαφέκας, στο περιθώριο δημοσιογραφικής ενημέρωσης της πρωτοβουλίας των ελληνικής ιδιοκτησίας επιχειρήσεων, ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, με έδρα και παραγωγή στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον κύριο Μαρλαφέκα, στον τομέα των επενδύσεων η Λουξ αναμένει να εξετάσει τα χαρακτηριστικά που θα έχει ο νέος αναπτυξιακός νόμος καθώς και το σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ) σε περίπτωση που ξεκινήσει δεύτερος κύκλος. Στη δεύτερη περίπτωση θα εξετάσει την δημιουργία ενός δεύτερου εργοστασίου κοντά στην Τρίπολη. “Πρόκειται για ένα εγχείρημα που θα αφορά στην παραγωγή αναψυκτικού, το οποίο εξετάζουμε. Ίσως είναι κάτι που έχουμε καθυστερήσει να κάνουμε, ωστόσο μας ενδιαφέρει”, σημείωσε ο επιχειρηματίας.
Ενδιαφέρον για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή
Αναφορικά με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία, κάτι στο οποίο ο ίδιος έχει αναφερθεί και κατά το παρελθόν, ο Π. Μαρλαφέκας επισημαίνει ότι “ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μας ενδιέφερε στην περίπτωση κατά την οποία θα εισερχόταν στο μετοχικό μας κεφάλαιο ένας στρατηγικός επενδυτής, ο οποίος θα βοηθήσει ουσιαστικά την εταιρεία. Από το 2008 η Λουξ δεν βαρύνεται με δανεισμό και επομένως δεν αναζητούμε κάποιον να δώσει ρευστότητα στην εταιρεία. Έχουμε διαθέσιμα, από τα οποία θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ακόμα και εργοστάσιο χωρίς να χρειαστεί δανεισμός. Η είσοδος στρατηγικού επενδυτή θα μπορούσε ωστόσο να διευκολύνει την πρόσβασή μας σε νέες αγορές, τη στιγμή που αλλάζει με ταχείς ρυθμούς το επιχειρηματικό περιβάλλον σε ολόκληρη την Ευρώπη”.
“Καμία επιχείρηση δεν επιθυμεί να είναι ακριβά τα προϊόντα της στο ράφι”
Όπως επισημαίνει σχετικά με τον τοπίο των τιμών, “αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει επιχείρηση που να επιθυμεί να είναι ακριβά τα προϊόντα της στο ράφι. Ωστόσο ένα μεγάλο ζήτημα είναι ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν υψηλό κόστος λειτουργίας σε σχέση με τα ευρωπαϊκά, γεγονός που οφείλεται στο ότι οι αλυσίδες στην Ελλάδα εξυπηρετούν λιγότερο κόσμο σε σύγκριση με αναπτυγμένες χώρες του εξωτερικού. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος λειτουργία ανά τετραγωνικό στην Ελλάδα είναι υψηλό. Υπάρχουν τρόποι να μειωθούν οι τιμές. Η κυβέρνηση τους γνωρίζει και πρέπει να τους εφαρμόσει”.
Στα 40 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024
Ως προς την πορεία της Λουξ, αναφέρει ότι μετά το 2021, όταν για πρώτη φορά στην ιστορία της η εταιρεία παρουσίασε ζημίες λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους και των ακριβών πρώτων υλών και μεταφορικών, επανήλθε σε κερδοφορία τα χρόνια που ακολούθησαν. “Πολλές επιχειρήσεις μεταξύ των οποίων και εμείς απορροφήσαμε τους αυξημένους παράγοντες κόστους, με αποτέλεσμα να είμαστε ζημιογόνοι. Ωστόσο επιστρέψαμε στην κερδοφορία τόσο το 2022 όσο και το 2023. Για φέτος ο κύκλος εργασιών μας εκτιμούμε ότι θα ανέλθει στα 40 εκατομμύρια ευρώ και από 35,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν πέρυσι. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία μας προβλέπεται ότι και αυτή θα είναι αυξημένη κατά περίπου 10%”.
O κύριος Μαρλαφέκας επισημαίνει ότι έχει ενισχυθεί σημαντικά το χονδρικό εμπόριο ως μέρος της δραστηριότητας της Λουξ, με αποτέλεσμα τα μερίδια που απώλεσε η εταιρεία από τα σούπερ μάρκετ στη διάρκεια του 2024, να αντισταθμίζονται από τη χονδρική. “Χάσαμε μερίδια στα σούπερ μάρκετ, καθότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες της φετινής χρονιάς πραγματοποιήσαμε αυξήσεις σε προϊόντα μας και με βάση τον νόμο δεν μπορούσαμε να προβούμε σε προσφορές με βάση τις διατάξεις του υπουργείου Ανάπτυξης που απαγορεύουν τη διενέργεια προσφορών για 90 ημέρες από τη στιγμή που πραγματοποιούνται ανατιμήσεις. Παρ’ όλ’ αυτά το χονδρεμπόριο μας βοήθησε να τις καλύψουμε”.
To 2025 η Λουξ ετοιμάζει το επαναλανσάρισμα της Cola, με νέα συσκευασία και βελτιωμένη συνταγή, ενώ αναμένεται να λανσάρει και συσκευασία σε κουτί αλουμινίου.
“Δεν είναι αυτοσκοπός να αποκτήσουμε την πλειοψηφία στη Δίρφυ”
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή της Λουξ στην εταιρεία παραγωγής εμφιαλωμένου νερού όπου διατηρεί ποσοστό 42,34% – το υπόλοιπο ανήκει στον επιχειρηματία Νίκο Σέρρα -, ο κύριος Μαρλαφέκας απαντά αναφορικά με το ενδεχόμενο απόκτησης ποσοστού πλειοψηφίας ότι “δεν είναι αυτοσκοπός μας να αναλάβουμε τον μετοχικό έλεγχο της επιχείρησης, αλλά να εξελιχθεί ακόμα περισσότερα τα επόμενα χρόνια η επιχείρηση. Υπάρχουν τρόποι να ενισχύσουμε τη δραστηριότητα της συγκεκριμένης εταιρείας, χωρίς να μεταβληθούν οι μετοχικές ισορροπίες”.
Πηγή: capital.gr