Την Κυριακή 28 Ιουλίου (9 μ.μ.) στην πλατεία Χελμού στα Καλάβρυτα το Δημοτικό Θέατρο του Δήμου Μαραθώνα παρουσίασε την παράσταση «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Νίκου Γκεσούλη, μετάφραση Γιώργου Μπλάνα, μουσική Γιώργου Βαρσαμάκη και σκηνικά και κοστούμια Τίνας Βασιλοπούλου.

Πρωταγωνίστησαν: Ετεοκλής: Ορέστης Ζακυνθινός, Αγγελιοφόρος 1: Γιώργος Λέπουρης, Αγγελιοφόρος 2: Φάνης Βορεινάκης, Αντιγόνη: Στεφανία Κωσταρέλου, Ισμήνη: Ειρήνη Γεραμάνη, Κήρυκας: Κωνσταντίνος Σκούντζος. Και Χορός Γυναικών: Τίνα Βασιλοπούλου, Ειρήνη Γεραμάνη, Μαρία Κουρομιχελάκη, Στεφανία Κωσταρέλου, Κατερίνα Σκόρδη-Τσούρα, Κατερίνα Τσαρλακουτάκη.

Επτά επί Θήβας είναι ο τίτλος τραγωδίας του Αισχύλου

Αποτελεί το τελευταίο μέρος της τριλογίας του Αισχύλου για τον Θηβαϊκό κύκλο και το μοναδικό έργο της τριλογίας που σώζεται έως σήμερα (περιλαμβάνονται επιπλέον τα έργα της τριλογίας Λάιος και Οιδίπους και το σατυρικό δράμα Σφιγξ). Παρουσιάστηκε στην Αθήνα το 467 π.Χ. και με το έργο αυτό, ο Αισχύλος κέρδισε τον ποιητικό αγώνα που πραγματοποιήθηκε κατά το πρώτο έτος της 78ης Ολυμπιάδας.

Πλοκή

Η ιστορία της τραγωδίας είναι βασισμένη στο μύθο των γιων του Οιδίποδα και της Ιοκάστης, Ετεοκλή και Πολυνείκη.

Σύμφωνα με αυτόν, τα δύο αδέλφια συμφώνησαν αρχικά να κυβερνούν εναλλάξ τη Θήβα, ωστόσο, μετά από την άρνηση του Ετεοκλή να παραδώσει το θρόνο στον Πολυνείκη, ο τελευταίος οργάνωσε με έξι ακόμα βασιλείς (τον Άδραστο, τον Αμφίατρο, τον Καπανέα, τον Ιππομέδοντα, τον Τυδέα και τον Παρθενοπαίο), εκστρατεία εναντίον του Ετεοκλή και της πόλης της Θήβας. Η πολεμική αυτή σύγκρουση αναφέρεται με τον όρο Επτά επί Θήβαις και κατέληξε με νίκη των Θηβαίων, αλλά και τον θάνατο των δύο διεκδικητών του θρόνου.

Το ίδιο θέμα πραγματεύεται και η τραγωδία του Ευριπίδη Φοίνισσαι, ενώ υπήρχε και το έπος Θήβαϊς 7.000 στίχων, το οποίο έχει χαθεί.

kalavritalive.gr